Biserica reformată din Târgu Secuiesc


Biserica formată din cor, navă şi turn poartă amprentele barocului tardiv şi cele ale stilului neoclasicist. Imaginea exterioară al lăcaşului este dominată de corpul masiv al turnului vestic cu trei niveluri. După incendiu acesta fusese renovat între 1849-1854, sub supravegherea constructorului braşovean, Andreas Land. Detaliile arhitecturale de factură neoclasică ale nivelurilor inferioare - suprafaţa tratată în [...]

Ansamblul bisericii armeano-catolice Naşterea Maicii Domnului, Gheorgheni


Clădirea bisericii se compune dintr-o navă acoperită în două ape şi un cor cu închidere poligonală cu contraforturi de colţ. Acoperişul corului este mai scund, decât cel al navei. Volumetria este animată de micile construcţii anexe. Pe latura sudică şi nordică, în mod simetric, este amplasată o capelă trilobată, respectiv un portic. Pe latura nordică se întinde sacristia dreptunghiulară, iar [...]

Comicul


Comicul este o categorie estetică, formele ei fiind umorul, batjocura, ironia. Scopul utilizării comicului este demascarea anomaliilor, conştientizarea ridicolului unor situaţii, respingerea fenomenelor anormale, crearea unei anumite atmosfere, amuzamentul. Naşterea comicului este legată de apariţia sistemelor de valori. Cercetările demonstrează existenţa lui încă în perioadele timpurii ale culturii omeneşti (mitul, epica eroică). Cele două interpretări de bază ale comicului au apărut încă din antichitate. Potrivit lui Platon (dar şi lui Freud, în secolul al XX-lea), comicul este condamnabil, fiindcă provine din egoism. După Aristotel, sursa comicului este faptul că o anumită problemă din societate devine vizibilă. Prin umor, [...]


include

include

include